חיפוש

האם מותר לכבס כיסויי ספות

אנשים לא שואלים את עצמם לעיתים קרובות באיזו תדירות הם צריכים לנקות את הרהיטים שלהם – למעשה, ייתכן שהם לעולם לא ינקו אותם כלל. ניקיון הרהיטים יכול לשפר את המראה שלהם, להסיר ריחות לא נעימים, פנוי אלרגניים כמו אבק ושערות של חיות שנשארו עם הזמן, הארכת חיי הרהיטים ועוד.

רבים שואלים איך מנקים את הספה בצורה מיטבית? האם מותר לכבס כיסויי ספות במכונת הכביסה? האם ניקוי ספות בד אפשרי לביצוע לבד או שצריך שירות ניקוי יבש? את מרבית המידע לשאלות אלו ניתן למצוא על התגית המצורפת  מתחת לכרית של הספה או הכורסה שלכם ועלה אחד מקודי הניקוי המורים לנו כיצד לנקות את הספה והריפוד. יתכן ומדובר במים מלבד, אולי מים חמים ואפילו יתכן שמדובר במצב בו לא ניתן לנקות את הספה כלל. למעשה לא במקרה יצרנים מנסים להסתיר את תג הניקוי – הכי פשוט לא רוצים שתנקו את המוצרים שלהם ותרוצו לקנות חדש.

אז במקום לרוץ ולקנות ספה חדשה במחיר מופקע, נקו את הרהיטים ובדגש על הספה באופן יסודי. בתהליך הדומה לניקוי שטיחים, ניקוי רהיטים יכול להשאיר את המראה שלהם והמראה הכללי של הבית טוב יותר.

האם מותר לכבס כיסויי ספות במכונת הכביסה?

אם תג הבד של הספה אומר לכם שהבד ניתן לשטיפה במכונה, ניתן לפתוח את הכיסוי ולהוציא אותו מהכרית. יש לשטוף אותו במחזור עדין במים קרים עם חומר ניקוי עדין. וודאו שהכיסוי רוכסן סגור לפני שאתם מכניסים אותו למכונת הכביסה, או שתיכנסו לבלגן.

הכיסויים יכולים להיות מיובשים בשורה, אך אנשים רבים מעדיפים להחזיר את הכיסוי על הכרית בעודו לח. הסיבה לכך היא שמפעלים מסוימים יתכווצו, גם כאשר הם אינם במייבש כביסה. אם אתם מאפשרים לכיסוי להתייבש על הכרית, הוא יעצב את עצמו לצורת הכרית להתאמה נוחה. וודאו שהוא יבש לחלוטין לפני שתניחו את הכרית על הספה.

כמה כיסויים ידרשו ניקוי יבש. בדקו את התג ואם כתוב רק בניקוי יבש, זה מה שתצטרכו לעשות, אינכם מעוניין להסתכן בהריסת הכיסוי.

מכונת כביסה

מה בנוגע לשטיפת הכרית במכונת כביסה?

אם הכתם חלחל לכרית, יתכן שתצטרך לשטוף אותו כמו גם את הכיסוי. זה קצת יותר מסובך שטיפת הכיסוי במכונת הכביסה. לאחר הסרת הכיסוי, תוכלו להכניס את הכרית לכביסה גם אם היא גדולה מספיק. עם זאת, עליכם להיות בטוחים שתוכלו לכבות את התסיסה או שהכרית עלולה להיהרס על ידי הכביסה.

דרך בטוחה יותר לשטיפת כריות הספה היא להכניס את הכרית לאמבטיה עם חומר ניקוי כביסה רגיל או חומץ ולשטוף אותה ביד. הקפידו להעלות אותו היטב ואז הכניסו אותו בחוץ לשמש לייבוש. תלוי בגודל כריות הספה שלך, זה יכול לארוך יום או יומיים, אז וודאו שאתם מנקה את הספה שלך ביום בו צפוי מזג אוויר יפה.

 

באותו נושא